• RSS

Sep 4, 2009

..jalan menuju ALLAH..



..aku impikan diriku..
..yang sentiasa ghairah bertasbih..
..mengadu rindu kepadaNYA..
..mengasihiNYA sepenuh jiwa..
..dan raga..
..mencintaiNYA sekuat hati..


..aku impikan diriku..
..yang sentiasa mengalirkan..

..air mata..
..akibat rindunya aku kepada..
..penciptaku..
..akibat malunya aku kerana sering..
..berbuat maksiat..

..akibat segannya aku kerana..
..sering menipu..
..kecintaanku kepadaNYA..


..aku impikan diriku..
..yang hatinya sentiasa bergetar..
..apabila nama Tuhanku disebut..
..jantungku berdegup kencang..
..bila disebut azabnya..
..tetapi tenang semula..

..bila dicerita kasih sayangNYA..

..yang maha luas..


..aku impikan diriku..
..yang setiap detik mengingatiNYA..

..akan nikmatNYA..
..yang tidak terhingga..
..kerana aku tiada apa-apa..
..DIAlah yang Maha Pemberi..



..aku impikan diriku..
..yang sentiasa bertawakal padaNYA..

..yang Maha Mengetahui..
..apa yang terbaik buatku..
..maha suci dari menzalimiku..
..kerana DIA penciptaku..
..yang penuh dengan kecintaan..
..kepada ma
khlukNYA..




0 soul food: