• RSS

Dec 18, 2010

tentang perubahan=)




kak farhana..
ingt lg x akak mntak kte maintain pakai tdg..?
Alhamdulillah..
Allah buka pintu hati pka nk mula pakai tdung..
akak support kte ye..
thnks for evrytg..


mesej ni rasenye saya terima sebelum raya yang lalu di inbox fb daripada seorang junior saya ketika dalam form 5. tergaru-tergaru juge kepala mengingat ape yang di cakap. hehe. Alhamdulillah,, gembira dan terharu sangat dengar dia nak mula bertudung.. teringat semasa dia datang ke sekolah untuk menerima anugerah kecemerlangan SPM awal tahun ni,, berjalan ke arah saya sambil tersenyum.. terkejut dan tak percaya sebenarnya sebab dia adalah pelajar hoki dan pelajar hoki sinonim dengan sifat kelakian dan dia adalah salah seorang yang sebegitu,, dengan rambutnya yang pendek persis pelajar lelaki serta jalannya juge tak ubah seperti mereka semasa itu manis berbaju kurung dan berselendang cream sedondon.. lagi terkejut apabila dia memakai heel..=p. mengeluh juge dia.. haha.. sambil-sambil berbual sempat juge saya berseloroh supaya mantainkan bertudung dan jawapannya 'insyaAllah'.. selepas anugerah tersebut,, die ade datang ke asrama menjenguk kami, tapi masih belum..satu hari nanti mungkin. sebelum raye,, die hantar mesej ni.. betape gembiranya,, hanya Tuhan je yang tahu.. dan alhamdulillah,kini dia bertudung.. sekarang dia sedang membuat A-Level di Kolej Mara Seremban dalam engineering dan rasenye nak ke new zealand kot, ataupun australia..hee~lupe..-_-'

kepada nurul shafiqha salehuddin ,, all the best! semoga diberi kekuatan dan kesabaran dalam mengharungi hidup yang sangatlah ada macam-macam ujian ni.. orang puteh kate slow-slow,,huhu. sesuatu perubahan memerlukan masa dan kesabaran.. wanita yang bertudung nampak manis dan sopan.. lagi cantik.. rase selamat dan dilindungi.. serta tujuan bertudung ini juga untuk memelihara kesejahteraan dan sudah semestinya kehormatan wanita tersebut..dan yang paling penting untuk melaksanakan perintahNya dan kewajipan kite sebagai wanita Islam.. insyaAllah i'll always support you.. no need to thank me but thank to Him,, sebab beri nikmat pakai tudung ni untuk awak.. kite ni banyak sangat2 yang kurang hanya buat ape yang termampu sahaje..

saya ada jugak usha2 info tentang bertudung,, sesuai untuk orang yang ingin belajar bertudung dan orang yang diminta untuk mengajar bertudung.. best.. kalau nak tahu,, klik sini..

cakap-cakap::maaf atas ayat yang tunggang langgang. hehe. sekadar perkongsian kepada sesiapa sahaja yang membaca dan nasihat untuk diri sendiri.. blog da berbulan tak diupdate.. ehe. kekangan masa yang teramat.. ada masa tapi almaklum kalau da mengadap memang tak buat kerja lain.. huhu.. alhamdulillah exam da habis dengan last paper pengajian am 6/12 yang lepas.. mengharapkan doa daripada rakan-rakan semua..=)
may Allah bless all of you..
terima kaseh,,salam.

2 soul food:

Anonymous said...

tentang perubahan ingatkan tentang bulan.hehe pahala yang sangat besar memberi panduan kepada seorang muslimah yang ingin berubah..

selendangjingga said...

huhu.insyAllah..moge ade manfaatnye ..=)